Ostateczne przyjęcie koncepcji pracy zdalnej w polskim systemie prawa pracy oznacza daleko idące przewartościowanie zagadnień związanych z organizacją pracy, a w szczególności bezpieczeństwem i higieną pracy. Zagadnieniem stosunkowo istotnym z perspektywy pracodawcy i pracownika jest ustalanie okoliczności i przyczyn wypadku przy pracy. Zasadnicze znaczenie ma kwestia dokonywania oględzin miejsca wypadku.
Regułą jest dokonywanie takich czynności, jednak w przypadku pracy zdalnej przewidziano zasadnicze odstępstwo. Otóż zespół powypadkowy może odstąpić od przeprowadzania oględzin miejsca wypadku, jeżeli uzna, że okoliczności i przyczyny wypadku przy pracy zdalnej nie budzą wątpliwości. Rozwiązanie takie należy uznać za słuszne, mając na uwadze fakt, że wypadek najczęściej zaistnieje w miejscu zamieszkania pracownika, które jest objęte szczególnym mirem. Decyzja w tym zakresie została pozostawiona nie pracodawcy, lecz zespołowi powypadkowemu, który może odstąpić od oględzin, ale nie musi tak robić. Decyzję podejmuje ten właśnie zespół, kierując się przesłankami ustawowymi, tj. brakiem wątpliwości co do okoliczności i przyczyn wypadku przy pracy. Niewątpliwie zespół powinien bardzo drobiazgowo rozważyć, czy dokonane dotychczas ustalenia są wystarczające dla wydania werdyktu w przedmiocie okoliczności i przyczyn wypadku przy pracy. Decyzja o odstąpieniu od dokonywania oględzin nie powinna być pochopna, ponieważ ideą postępowania powypadkowego jest wyeliminowanie podobnych zdarzeń w przyszłości.